Thursday, November 13, 2008

Ina ucap tahniah pada Mawi, Ekin






DIA sudah melupakan cerita pahit yang dilaluinya kira-kira dua tahun lalu. Semuanya sudah menjadi sebahagian dalam sejarah hidupnya.

Demikianlah perasaan Diana Naim ketika ini. Dia bagaikan tidak kisah dengan apa yang berlaku dengan bekas tunangnya yang kini menjadi Bintang Paling Popular 2006/2007, Mawi.

Ina juga seboleh-bolehnya tidak mahu lagi bercakap mengenai Mawi.

Apatah lagi Ina kini sudah cukup bahagia melayari bahtera rumah tangga yang dibina bersama bekas ahli kumpulan In-Team, Mohd Shuhaimi Saad, apatah lagi selepas dikurniakan seorang permata hati comel, Ehmed Hadie Elfardie berusia enam bulan.

Pengumuman majlis pernikahan dan persandingan Mawi bersama gadis pilihan hati, Ekin pada 20 Disember ini tidak memberi perasaan kepada Ina. Tiada apa yang mengejutkan dirinya.

Seperti selalu, apabila ditanya mengenai perkembangan terbaru bekas tunangnya itu, reaksi Ina tenang saja. Dia sekarang tumpang gembira akhirnya Mawi dan Ekin mengumumkan perkahwinan mereka.

"Saya ucapkan tahniah pada Mawi dan Ekin. Semoga Mawi menjadi seorang suami yang soleh, Ekin pula isteri solehah.

Saya melihat mereka sebagai pasangan yang serasi. Saya gembira akhirnya mereka me ngumumkan hari bahagia selepas sekian lama berteki-teki dengan umum.

"Jujurnya, Ina melihat Ekin sebagai seorang gadis baik, peramah dan pandai mengambil hati. Ina dan anak, Elfardie pernah digandingkan dengan Ekin dalam satu fotografi sebuah majalah tidak lama dulu. Ina perhatikan Ekin begitu merendah diri apabila bercerita mengenai Mawi.

"Ekin juga sanggup berubah imej dan masuk ke fasa lebih matang apabila serius bertemankan seorang penyanyi popular yang berimej Islamik.

Pengorbanan besar Ekin dan keikhlasannya perlu dihargai," katanya.

Ina dan Mawi pernah mengikat tali pertunangan selama setahun setengah sebelum Mawi menyertai Akademi Fantasia 3 (AF3).

Bagaimanapun, perhubungan mereka putus di tengah jalan apabila Mawi dan keluarga memutuskan pertunangan pada Julai 2006.

Rezeki, jodoh, ajal dan maut ketentuan-Nya, Ina bertemu dengan Shuhaimi selepas mereka bernaung di bawah syarikat rakaman sama, Hijjaz Records. Mereka akhirnya disatukan pada tanggal 12 Ogos 2007 dan kini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki.

Ina berkata, dia belum menerima apa-apa kad undangan, jika diundang, dia perlu bertanya pandangan suaminya dulu.

"Jika menerima undangan daripada mereka, Ina perlu bertanya pada suami terlebih dulu.

Maklum Ina kini bergelar isteri, apa pun yang mahu dilakukan perlu mendapat izin suami terlebih dulu. Kalau suami memberi keizinan, Insya-Allah saya bersama suami dan anak akan menghadiri hari bahagia Mawi dan Ekin," katanya. Bagaimanapun, Ina akui dia juga ada menerima kiriman emel dan surat daripada peminat. Ramai yang tidak menggalakkannya menghadiri majlis pernikahan mahupun persandingan Mawi nanti.

"Tak tahulah apa yang mereka fikirkan. Antara saya dan Mawi sudah sekian lama tiada apaapa, ada sesetengahnya masih tidak boleh menerima dan menghalang Ina daripada menghadiri majlis Mawi dan Ekin. "Mungkin mereka (peminat) sayangkan Ina dan tidak mahu Ina terluka.

"Secara terus-terang, Mawi sudah lama padam dalam hidup Ina, malah kini Ina bahagia dengan kehidupan rumah tangga Ina menganggap Mawi dan Ekin sebagai kawan. Perkara dulu hanya tinggal sejarah yang tak perlu diungkit mahupun dikenang lagi," katanya.

No comments:

Muzik Mawi


Hiburan Mendidik Jiwa